dinsdag 2 juli 2013

guus


guus pakt zodra hij de kans krijgt zelf de camera
(en laat hem ook wel eens vallen, het is een wonder dat ik er nog foto's mee kan maken)
'mama foto maken' zegt hij,
waarna hij voor me gaat staan en net zo lang wacht tot ik een foto van hem maak
dit kleinste jongetje hier in huis staat graag in het middelpunt
laat zich beslist niks vertellen maar kiest zijn eigen weg

als hij gaat tekenen kiest hij steevast een paarse stift om mee te kleuren
waarvan iemand mij laatst vertelde dat dit de kleur is van macht en koninklijkheid
en een kleur die zeer geliefd is bij creative en excentrieke personen
met zijn harde stem laat hij zich duidelijk horen,

al vanaf het moment dat hij op de wereld kwam
iedereen stond versteld wat voor geluid er uit zijn kleine lijfje kwam

wanneer iets niet naar zijn zin gaat weten we dat allemaal gelijk
en is hij niet zomaar een beetje boos maar woedend
'ik ben boos!' roept hij dan en glit het uit
gooit al zijn lievelingstreintjes door de keuken

maar hij is ook zo ontzettend lief
pakt ons vast en hangt aan onze benen
terwijl hij zegt hoe lief wij zijn
en wil ons zo graag knuffelen en kusjes geven
we kunnen niet om hem heen 
dit kleine mooie mensje
wat ben ik blij dat hij bij ons is

2 opmerkingen: