vrijdag 11 oktober 2013

zelfmaak in de keuken




























ik las ergens over het zelf maken van mueslirepen
dat vond ik zo leuk dat ik dat gister ging proberen of het echt zo lekker werd als ik dacht
wat ik uiteindelijk wel vind, maar vooralsnog ben ik de enige hier in huis
dus dat wordt heel wat repen eten de komende tijd

ik gebruikte 
havervlokken
gedroogde abrikozen (die ik in de blender met wat agave fijn maal)
moerbeien
goijibessen
zonnebloempitten
pompoenpitten
een pot pompoenpittenpasta
en agave

de agave en pompoenpittenpasta moet je eigenlijk eerst wat verwarmen om het goed te kunnen mengen
ik was dat vergeten, maar het ging alsnog goed
alle ingrediënten deed ik bij elkaar in een kom
en kneedde het tot het een soort plakkerige bal werd
daarna op een ovenplaat met bakpapier uitspreiden
en hard aan drukken zodat het na het bakken een stevige koek is geworden
de oven op 100 graden
en een minuut of 15 / 20 erin
tot het beetje bruingebakken is
bij mij ging het iets te lang maar dat weet ik dan voor de volgende keer

je kunt van alles gebruiken om het van te maken
(deze keer wilde ik een nootvrije variant maken zodat guus het misschien kan eten)
volgende keer probeer ik het met verschillende soorten noot, cacaonibs en kokos



2 opmerkingen:

  1. Ik wil dat ook nog steeds maken maar ook ik vrees dat ik de enige ben die hier van gaat genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. guus vind het ook heerlijk! dus ze komen wel op denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen