vrijdag 10 januari 2014

portrettenreeks # 2




































deze week guus;

dit ongelooflijk eigenwijze jongetje van 2 1/2
die zo lief kan zijn
maar ook zo boos
zijn grote broers meppen verkoopt
als het hem niet zint
maar ook wel tien keer per dag komt zeggen
'mama ik vind jou heel erg lief'
'ik vind jou echt heel erg lief'

zo klein
met zijn nog bijna kale bolletje
en toch ook al weer zo groot
elke donderdag naar het peuterzaaltje
op de vrije school
waar hij het nu eindelijk echt leuk vindt
hij leest zo graag cijfers op
wat hij kan van 1 tot 11
kijkt op alle huizen
en nummerborden
naar de getallen die hij ziet
hij telt moeiteloos van 1 tot 10 in het engels
wat hij natuurlijk leert van zijn grote broers
en wil het liefst letters leren

van mij mag het allemaal nog wel even wachten
mijn kleinste vriendje

wat hou ik ontzettend veel van hem

2 opmerkingen: