vrijdag 12 april 2013

ratjetoe

al de hele week kom ik er niet toe
ook maar iets op de blog te zetten
nu inene een heleboel tegelijk 
van de afgelopen week
met vooral veel eetfoto's




eipannenkoekjes
zoals we ze hier noemen
deze keer maakte ik ze met
geklutste eieren met lekker wat zout en peper
geraspte jonge kaas
geraspte courgette
fijn gesneden spinazie en peterselie
beetje bloem
alles door elkaar mengen
en met je handen kleine bergjes in de pan leggen
en mooi goudbruin bakken aan beide kanten





lief slapend jongetje in ons bed








twee keer lunch van deze week
broodje humus met gegrilde paprika
met een waterkersslaatje
onder broodje pesto met avocado
met ook een waterkersslaatje





ik maak deze week weer granola
havervlokken met speltflakes als basis
hazelnoten, zonnebloempitten en pompoenpitten erdoor
mengsel begieten met agavekaneelmengsel
en dan poosje in de oven 
(niet te heet anders kleurt het te snel en wordt het niet knapperig.
ik had de oven op ongeveer 100 graden staan)
laten afkoelen
lekker veel rozijnen en cacaonibs erdoor 
en de muesli is klaar!










guus zijn favoriete eetplek
op de trap in de gang






rijstnoodles
met twee soorten bonen en wortels,
gebakken paksoy met gember en kurkuma,
peterselie
beetje sesamzaad
en een stukje gegrilde wilde zalm








































en alweer een broodje humus!
van humus maak ik altijd te veel
menno nam al twee bakjes mee naar het werk
ik smeer mijn broodjes zo dik 
dat de humus er bij het nemen van een hap
aan alle kanten uitfloept
en nog is de bak maar half leeg





polle heeft nieuwe oogpleisters
mees vindt ze zo cool
dat hij er ook een op wil
het eraf halen voor hem echt een overwinning
een gewone pleister mag ik er beslist niet afhalen
en wordt pas verwijderd na dagen losweken in bad
coole mees nu vandaag
want een oogpleister eraf trekken is echt nog veel minder leuk
stoere polle die dit elke dag zonder piep of traan ondergaat








































vanavond eten we een stamppot
van gekookte aardappelen
spitskool, wortel
gebakken kastanje champignons en oesterzwammen
met gember en kurkuma
flink veel peper erdoor
peterselie
en een klein beetje komijnpoeder
erbij eten we kleine gehaktballetjes
(zie het recept hier)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten