vrijdag 24 mei 2013

lekkers








































paar eetfoto's vandaag weer eens.
soms komt het er niet van.
soms vind ik het teveel steeds alles te fotograferen wat we eten.
maar ik vind het ook zo leuk. 
dus vandaag komt er toch wat.
we hebben prachtige artisjokken in huis.
dat is een van mijn favoriete groenten.
allereerst omdat ik het zulke mooie planten, of bloemen eigenlijk, vind.
daarnaast vind ik het ook heel lekker om te eten.
en, minstens zo belangrijk, alle drie de jongens lusten het heel graag.
zelf in tijden van ziek zijn en weinig eetlust, gaat een artisjok en toch wel in.
en dat is fijn, vind ik. het liefst zie ik mijn kinderen vooral gezond eten.
wat natuurlijk niet altijd lukt. dat hoeft ook niet. maar ik probeer het wel zo veel mogelijk.
vandaag dus artisjok.
en ik maakte vandaag ook  een grote fles verse bietenappelsap in onze angel
een slowjuicer die ik van menno kreeg toen guus net geboren was. 
een enorm groot en mooi kado,
waar we nu dagelijks verse groente- en fruitsappen mee maken. 
een oude paprika deed ik in onder de grill. waarna ik lekker zoet stukje 
gegrilde paprika op mijn broodje geitenkaas had. en rode sla uit ons eigen kasje erbij.
dan nog een gerechtje wat we gister aten.
rijstnoodles met gebakken paksoi, gember en kurkuma.
gestoomde broccoli, wortel en snijboon.
en gebakken garnalen met knoflook, beetje soyasaus en peper.
eet lekker allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten