dinsdag 21 mei 2013

logeren







































































dit kleine stoere kind 
ging gewoon zonder ons te missen
een nacht logeren 
bij beste vriendje ole in amsterdam
de volgende dag thuis
sliep hij de hele middag
zo moe was hij
en zo leuk was het geweest
dat er voor slapen maar weinig tijd was

lief gedichtje dat ik ineens nog tegenkwam;


Logeren

Mijn eigen bed blijft leeg vannacht
want ik ga uit logeren
Wel eng hoor,
maar ik wil het toch
voor een nachtje proberen.
En als het leuk is
blijf ik weg,
misschien wel voor 10 nachten.
Dan moeten al mijn spulletjes
hier thuis maar op mij wachten.
Dag eigen bed.
dag speelgoedkast.
dag boeken en dag kleren.
Je ziet me wel een keertje terug,
maar eerst ga ik logeren!

Nannie Kuiper


Geen opmerkingen:

Een reactie posten